Bodypump


BodyPump fokuserer på intensiv og effektiv træning af alle muskelgrupper og ingen konditionstræning, men er derimod et hold baseret på basale styrketræningsøvelser, og ingen svær koreografi, hvor træningen foregår med vægtstænger og -skiver. BodyPump er for dig, som ønsker en fast og markeret krop og samtidig vil opnå en god forbrænding.



Bodytoning


Et hold baseret på opstrammende øvelser, som har fokus på mave, balle, lår og kondition.Effektiv helkropstræning hvor kondition og muskeltræning kombineres. Holdet er for dig, der ønsker at blive strammet op og få øget styrke.Holdet vil både være udfordrende for nybegynderen og den mere øvede.



Cirkeltræning


Cirkeltræning er for dig, som gerne vil træne alle kroppens store muskelgrupper igennem.Cirkeltræning er bygget op omkring forskellige stationer, som er opstillet i en cirkel, så man får en alsidig time med sved på panden.Du træner ved hver station i 1 minut, og så er der 15 sekunder til at skifte til næste station.Det er en time, hvor vi bliver rørt og hvor der er plads til, at vi har det rigtig sjovt.



Effekt


Effekt er funktionel og holdningskorrigerende muskeltræning bestående af øvelser, der udføres langsomt, kontrolleret uden ydre belastning.Det er udelukkende kroppens egen vægt, der udgør belastningen. øvelserne foregår stående, siddende og liggende.Formålet med Effekt er rent fysisk at skabe bedre kropsbevidsthed, bedre holdning og gøre kroppen stærkere og mere udholdende, og hertil kommer det kosmetiske aspekt, idet vi via Effekt træningen også opnår en mere velformet og sundere krop.Du kan med rette, vælge Effekt hvis du skal i gang med at træne efter en skade.



Fitness Boxing


Fitness boksning er træning inspireret af bokseverdenen.Der bruges elementer som også findes i bokseverdenen, vi sparer dog ikke med hinanden, altså der slås kun på sandsække. Der benyttes redskaber som sjippetov, sandsække, boksehandsker, håndvægte. Træningen er tilrettelagt så alle kan deltage, også motionister uden forudgående forudsætninger.  Træningen er intensiv med vægt på at opnå god kondition, men også styrkelse af musklerne i mave, ryg, arme, ben og core indgår.



Hit Fit Dance


Hit Fit Dance er et koncept af Marianne Eihilt kendt fra Vild med dans. Hit Fit Dance er en sjov dansetime med danse fra de sidste 7 årtier, start 50'erne og up to date. Timen består af 6 til 7 danse, en lille kort pause, efterfulgt af de samme 6/7 danse. Koreografien er simpel, så ALLE kan være med.



Hiit


HIIT står for 'Høj Intensiv Interval Træning' og går helt simpelt ud på at yde sit maksimale i korte tidsintervaller. Der er tale om styrkeøvelser for hele kroppen (ben, mave, arme og ryg). Denne form for træning sætter stofskiftet i vejret, og kan holde det oppe i lang tid efter træningen er overstået – i op til 48 timer, noget lavintens konditionstræning ikke formår. Gevinsten er altså, at du hurtigt og effektivt forbrænder en masse kalorier og kommer i god form.



Indoor Cycling


Indoor cycling er for dig, der ønsker en træningstime, hvor der er færre udsving i intensiteten og ønsker at træne med en jævn høj belastning. Timen henvender sig til mange forskellige målgrupper og bruges af alt fra cykelryttere til forholdsvis nye medlemmer. Træningen er planlagt, så du arbejder uden så mange udsving, men i længere perioder med konstant intensitet og der er færre pauser. Selvom intensiteten er nogenlunde konstant, så får du stadig en varieret time, hvor du både arbejder stående og siddende. Du lærer at lytte til din krop og bliver vænnet til at arbejde i længere perioder af gangen. Du vil få flere muligheder for at arbejde nær din max puls og derved øge din kondition og arbejdsevne markant.



Kom I Form


En time med kombineret muskel og konditionstræning. Øvelserne er kontrolleret og udføres ved brug af kroppens egen vægt, eller diverse redskaber der er i centeret. En time hvor vi kommer hele kroppen igennem og få pulsen op.Et hold hvor alle kan være med.



Puls & Styrke


HIIT træning med Tabata-intervaller, cross fitness og cirkeltræning samt puls og funktionel styrke med brug af håndvægte, stepbænke og andre redskaber fra redskabsrummet. Holdtræning for både mænd og kvinder – på den sjove, den hårde og den effektive måde.



Teen Fitness for piger 12 - 14 år


Holdet er for piger 12-14 år, og træningen foregår en gang om ugen á 1 times varighed. Vi bruger kroppens vægt samt diverse redskaber til at lave styrke- og pulstræningsøvelser. Det skal være sjovt, men samtidig loves der sved på panden og en stærkere krop